170.000 stavkovnih razlogov

Grafikon1_brezposelnostiTorej, kakšna je situacija?
1. Nič drugačna kot včeraj … baje stavka jutri bo!
2. Še vedno je okoli 150.000 brezposelnih!
3. Še vedno dnevno propadajo podjetja!
4. Še vedno hira gospodarstvo!

Nikoli nisem rekel, da bi morali v javni upravi ali gospodarstvu biti manj plačani. Kje pa, daleč od tega! Zagovarjam, da bi moral biti vsak, prav vsak, dostojno plačan za svoje delo. Pazi na zadnji del te povedi; “za svoje delo”! Govorimo o delu, ne o službi… da ne bo pomote!

Zadnji statistični podatki pravijo, da je (številke bom zaokrožil) 820.000 Slovencev zaposlenih, od tega jih je 170.000 v javnem sektorju kar pomeni, da je 20% plač (to zajema tudi prispevke) na gospodarstva oz. na ramenih ostalih 650.000 delovno aktivnih ljudi. Tej številki lahko prištejemo še 115.000 ljudi na zavodu za zaposlovanje (ne me narobe razumet, nekateri niste tam po svoji krivdi). Torej 650.000 ljudi dela za 285.000 ostalih.
Seveda tudi uslužbenci javne uprave oz. javnega sektorja prispevajo za nadomestila teh 115.000, vendar od kje oni dobijo, da tudi oni prispevajo?

Včeraj je hči prinesla domov obvestilo o stavki, ki naj bi ga podpisal … nisem podpisal in ne bom, ker je ne podpiram, sem namreč zaposlen v gospodarstvu in bo moral jutri vstati in se odpraviti v službo. Ravno tako bom jutri plačeval davke … a osnovna šola (obvezna šola!) mojemu otroku ne bo nudila, kar bi mu pač morala … po zakonu in ustavi! Mi stavkajoči onemogočajo izpolnjevanje zakonskih obveznosti? Odgovor naj najde vsak pri sebi, meni se zdi, da mi onemogočajo, kakor tudi po ustavi zagotovljeno izobraževanje (vsaj osnovno) in pravico do dela, ker naj bi vzel dopust…
Če se le malce poglobim v to stavko in “nebulozne” zahteve in pričakovanja sindikatov, mi deluje precej protiustavna in dejansko brez nekih zakonskih temeljev. Ko se je pri nas usklajeval promet, dobiček, kriza … je bilo edino pogajanje; ali 10% znižat plače ali 10% zmanjšat število zaposlenih! Res je, da se nobena juha ne poje tako vroča kot se skuha in smo se dogovorili za nižji odstotek znižanja plač. Tako se to gre!
Ker se tako radi zgledujemo po tujini, zakaj se sindikate ne zgledujejo po avstrijskih, nemških sindikatih? Ker boli, ker so tej resno in odgovorno, konstruktivno pristopili k reševanju krize!

Kakorkoli, Štruklju pa gre tu še za nekaj … mogoče se pa zaradi tega tako “grebe”?
Če se bodo plače v javnem sektorju znižale ali pa če bodo odpustili določen del javnega sektorja, bo tudi članarin sindikatov manj. Manj bo sindikalnih ugodnosti za vodstvo … sindikati rabijo člane, veliko njih ali pa člane z visokimi plačami.
Ali je mogoče to izsiljevanje stavke navzkriž interesov vodstva sindikatov? Lahko bi bil, če se tako pogleda.

Še nekaj me pri vsej tej stavki moti; zakaj lahko stavkajo tudi zaposleni, ki niso v sindikatu?
Jaz, če nisem član nekega kluba, ne morem koristiti njihovih uslug!

Dragi zaposleni v javnem sektorju, če vam je res tako hudo in ste dejansko prikrajšani za marsikaj … prezaposlite se v gospodarstvo, tu se cedita le med in mleko. Prekleto hitro boste videli tisto, kar mi sedaj vidimo, ko gledamo ta nenasiten aparat!

No, kakorkoli, jutri je še en dan, ko bom služil sebi in državi (in njenemu aparatu), ona pa meni in moji družini ne bo, ker ima svoj princip. Mogoče, pa se bom jaz, Pepe, Miha, Jože, Franc, Marija, Anja, Klara … en dan odločili, da si ne bomo več služili, da je že preveč in s tem ne bomo služili več državi in njenemu aparatu … kaj bo pa potem?

Oddajte komentar

