17 šolskih ocen!?

šola_1O tem, da je šola temelj gospodarstva neke države, njene ekonomije ni dvoma. Iz tega lahko izhajamo, da naša ljuba Slovenija nima nikakršne možnosti, da bi se izvila iz krempljev krize, odpuščanj, neproduktivnih delovnih mest in bridkega propada.

Učiteljski poklic naj bi bil temelj znanja. Oni so tisti, ki so se izobraževali, da bi zanamcem podajali znanje in premalokrat ali celo nikoli, izkušnje. Obenem pa je ta poklic doletela še ena naloga, precej nehvaležna. Obenem pa morajo biti sodniki, razsodniki, ocenjevalci znanja, ki so ga oni sami ali njihovi predhodniki podajali.
Ne, ne bom zapravljal časa s tem kaj je pravično ocenjevanje in kaj ni … to je relativno in edino pisni preizkusi so kolikor toliko pravični.

Da bi si učitelji v vlogi razsodnika olajšali delo, so si omislili kopico ocen, ki dejansko sploh ne obstajajo. Kolikor vem so vse ocene in tudi morajo biti, cela števila … torej 1, 2, 3 … 5.
A glej ga zlomka, temu pač ni tako. Moja hči, ki obiskuje peti razred osnovne šole ima kar nekaj ocen, a niti ena ni celo število! Vse ocene so ali 4+ ali 5- ali 4 do 5 (4/5). Učitelji si s tem precej lajšajo vest. Če nekdo ne zna za oceno 5, potem je verjetno, da si zasluži 4 in ne 5- ali 4/5 … TO NE OBSTAJA!

Mogoče bi v pomoč učiteljem, razsodnikom bila pravila zaokroževanja v matematiki. Če učitelj želi dati oceno 4/5 (4 do 5), bi to lahko bilo zapisano v decimalni obliki 4,5 … a ker zaokrožujemo na celo število, se to zaokroži navzgor in je potem ta ocena 5.
Če je ocena 4+, lahko razumemo to kot 4,1 – 4,4 in s pravili zaokroževanja bi to bilo 4 in nič več in seveda niti manj.
Kaj pa 5-? No, če je 4+ (razumljeno od 4,1 do 4,4) = 4 in 4/5 (razumljeno 4,5) = 5 … je potem 5- lahko razumljeno kot ocena od 4,6 do 4,9 in se zaokroži na 5. V spodnji tabeli navajam tabelo ocen, v kolikor kakšen učitelj ali profesor ni razumel kako naj bi v realnem svetu in sektorju stvari potekale, a še vedno se lahko posvetuje z kakšnim učiteljem ali profesorjem matematike.

Ocena učitelja Matematična ocena Realna ocena
1 1 1
1+ 1,1 – 1,4 1
1/2 1,5 2
2- 1,6 – 1,9 2
2 2 2
2+ 2,1 – 2,4 2
2/3 2,5 3
3- 2,6 – 2,9 3
3 3 3
3+ 3,1 – 3,4 3
3/4 3,5 4
4- 3,6 – 3,9 4
4 4 4
4+ 4,1 – 4,4 4
4/5 4,5 5
5- 4,6 – 4,9 5
5 5 5

Marsikateri učitelj ali profesor bo opazil še en fenomen, ki nastane pri uporabi osnovne logike ocen s celimi števili … a o tem mogoče drugič. Vsekakor bodo pa otroci manj zmedeni pri ocenjevanju in spoznali sistem zdrave logike in enostavnih pravil.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s